28 lip 2016

337. Szydełkowy kombinezon na letni sezon -projekt własny


No niestety dzisiaj nakarmię was sporą ilością zdjęć.
Ten kombinezon wydziergałam już jakiś czas temu, ale mam pewne opóźnienia z zaprezentowaniem moich ostatnich prac.
 Ogólnie rzecz przedstawia się jak na poniższych zdjęciach.



 Szczegóły?
Do szortów podeszłam jak do jeża i o dziwo prułam tylko 3 razy. Prawdę mówiąc, to dość spore kawałki udziergane miałam, ale liczyłam się z tym, że jeśli jakiś fason pierwszy raz się dzierga to straty w psychice muszą być. Natomiast najbardziej w kość dała mi góra kombinezonu, która miała być lekka, łatwa i przyjemna, tymczasem mnóstwo pomysłów pogrzebałam żywcem.

Po obejrzeniu wielu modeli szortów wydzierganych szydełkiem, stwierdziłam, że muszę zrobić takie, które by w miarę osłaniały miejsca intymne, w  których kobieta będzie się czuła komfortowo.
Co do wzoru na spodenki  od samego początku miałam w głowie wzór wachlarzyków, wszystko po to, aby spodenki nie były prześwitujące.    Po kilkukrotnym praniu próbki, wzór nie rozchodził się, nie prześwitywał. No nie wiem jak w trakcie noszenia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszyć w spodenki podszewkę i to by było najbezpieczniejsze i najelegantsze, ale nie mam tu nic do gadania. 


Przestudiowałam też kilkanaście wykrojów szortów i padło na ten opis, który udostępniam. Najbardziej dla mnie przystępny, z propozycją dziergania od dołu. Od początku miałam założenie, że będę spodenki robić od dołu. Potem dostałam pomroczności i jednak zaczęłam od góry, od pasa.  Wyszydełkowałam spory kawałek i niestety nie spasowało mi, wszystko sprułam, powróciłam do pierwotnego założenia, czyli szydełkowałam od dołu, od nogawek ku górze.

Przy tak zabudowanym dole góra musiała siłą rzeczy być bardziej dziurzasta- sobie pomyślałam. I okazało się, że źle pomyślałam. Więc nie jest to jednak ostateczna wersja kombinezonu. Za kilka dni, kiedy przygotuję zdjęcia, pokażę wam wersję ostateczną po przeróbce.

Na poniższym zdjęciu kolor najbardziej przypomina rzeczywistość, przynajmniej na moim komputerze. 


 Z tego wykroju i opisu bardzo skorzystałam:
 

Dziękuję za odwiedziny!


18 komentarzy:

  1. Kolorek marzenie, pomysł super, a jeszcze do tego konsekwentna realizacja, no bardzo mi się podoba taki fason i dbałość o dobre samopoczucie osoby noszącej Twój autorski projekt, pozdro hel

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczę, tego to jeszcze nie widziałam! Świetnie to wygląda, wspaniały pomysł i wykonanie ;) Jestem ciekawa, jak będzie wyglądać wersja ostateczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolcia,mistrzostwo świata, super kombinacja,szorty strzał w dziesiatkę ale dla Ulci takie szorty nie są, podziwiam i nic nie przerabiaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł i ładny kolor. Szorty można by "produkować" seryjnie :-) a ażurowa góra dobrze się z nimi komponuje. Choć oglądając uważnie zdjęcia wpadły mi do głowy inne kombinacje na górną część. Bardzo jestem ciekawa Twojej wersji ostatecznej :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenka bardzo jestem ciekawa twoich pomysłów. Chociaż temat juz zamkniety, że tak powiem, ale słowa krytyki mile widziane. Co ci chodzi po głowie, może na przyszłość się przyda

      Usuń
  5. Dla mnie idealny projekt:) Kombinezon ślicznie się prezentuje:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny kombinezon :-) Przepiękny kolor i cudna mieszanka wzorów :-) Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kombinezon majstersztyk - jest po pierwsze starannie wykonany, po drugie pomysłowy, po trzecie bardzo zgrabny (piszę to nie bez znaczenia, bo na ulicy widuje się panie w kombinezonach uszytych z materiału, w których strasznie bezkształtnie wyglądają). Całość niezwykle interesująca. A w szorty faktycznie można wszyć podszewkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny kombinezon,cudna mieszanka ściegów, bardzo zręcznie zestawionych. Mogę sobie tylko wyobrazić,ile było prób,żeby uzyskać taki wspaniały efekt,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko dużo prób było, więcej niż się spodziewałam

      Usuń
  9. Mnie się ten pomysł podoba, zwłaszcza ta prawie nieprześwitująca część szortów, no... może ewentualnie zagęściłam bym wzór na wysokości biustu. Ogólnie, bardzo zgrabne wdzianko wyszło.
    Pozdrawiam gorąco Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko w dobrym kierunku kombinujesz, zagęszczenie wzoru na wysokości biustu

      Usuń
  10. Cudne to ubranko, fajne zestawienie wzorków, no i ten kolorek - cudo:))
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo, dawno się nie ujawniałaś u Jolci- kolor faktycznie ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziewczyny nie na wszystkie komentarze odpowiadam ale wszystkie czytam z najwyższą uwagą i serdecznie za nie dziekuję- pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jolu moja synowa ma 165 cm wzrostu, 82 cm w pasie i rozmiar bluzki 28, czy gdybym podała Ci takie wymiary i poprosiła o zrobienie takiego kombinezonu, to byś się zgodziła? Moje ręce już za słabe żebym porywała się na robienie czegoś większego niż serwetka. Dziś mija 5 lat od momentu, gdy syn wprowadził Ją do domu. Z tej okazji chciałabym ofiarować Jej coś niepowtarzalnego. Taki chabrowy kolor byłby przez nią zaakceptowany ale ja myślałam o czarnych spodenkach(jej ulubiony kolor) i białej bluzeczce, bo wyjątkowo korzystnie wygląda w takim zestawieniu(przynajmniej moim zdaniem). Daj znać na maila. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem na jakiego maila do ciebie pisać więc pisze tu:
      Iwonko wszystko jest do zrobienia,
      ale cos mi nie pasuje rozmiar 28 może 38?
      Ostatecznie myslisz o czarno-białym kombinezonie , dobrze rozumiem?
      Jedno mnie martwi zanim ja bym go zrobiła bedzie połowa września, no może ciut wcześniej ale to i tak już będą chłodne dni. Czy to ma być na ten rok czy na przyszły?

      Usuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...