23 lip 2013

292. Ganchillo i nieśmiała prośba Jolci- HELP


Poruszyłam na tyle skutecznie sumienie seniority Stanisławy, że hiszpańskie szydełka w ilości sztuk 3 są już w moich łapkach. 

Dziękuję ci seniorita Stanisława, dobry człowieku! 

Szydełko od Stasi jest bliskie doskonałości, ale to jeszcze nie to. Ponieważ na samej górze jest cienkie, ale poszerza się ku środkowi (zaznaczyłam strzałką). 



 
Na pewno macie swoje ulubione szydełka, takie pod rękę, którymi lubicie robić najczęściej. 

I ja takie mam. Jest ono prawdopodobnie zakupione jeszcze w latach 80-tych i super leży mi w ręku. Jest ono grubości 1,25mm i dla mnie ma taką ogromną zaletę, bo na całej długości to szydełko jest takiej samej grubości- co widać na zdjęciu. Obsadzone pierwotnie było w seledynowej oprawie, jeszcze troszkę na zdjęciu widać. Żeby wzmocnić konstrukcję nasadziłam na pierwotną obsadkę jeszcze jedną- brązową. Ale wszystko to zaczyna się chybotać. Kojarzę, że były w sprzedaży te szydełka jeszcze w popielatych obsadkach. 




I tu pojawia się moja nieśmiała prośba: 


Gdyby któraś z was w swoich starociach natknęła się na takie szydełko 

-z seledynową lub popielatą obsadką
- i o grubości 1mm, lub 1,25mm, lub 1,5mm
- i nie było potrzebne to bardzo proszę o kontakt. 


Mogę za szydełko i przesyłkę po prostu zapłacić, mogę wymienić się innym szydełkiem, mogę coś w zamian zrobić na szydełku. 

Wydaje mi się, że prześledziłam wszystkie szydełka dostępne obecnie na polskim rynku- ale nie o takie mi chodzi. 

A może moje koleżanki blogowe wiedzą gdzie w świecie obecnie produkują szydełka o grubości 1,25mm i żeby ta grubość zachowana była do połowy długości szydełka. 


Skomplikowany i długi wpis- wybaczcie!





25 komentarzy:

  1. Kochana , ja jestem w posiadaniu takowych cudowności . Nie lubię nimi robić i leżą gdzieś w czeluściach szafy . Jak tylko je namierzę dam ci znać . Z szarą rączką było ale jaki toto miało rozmiar ???

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś używałam takich szydełek ze złotymi końcówkami, bez obsadek i były świetne, niestety poginęły. Teraz kupuję Tulip, ale rozmiaru 1,25 i powyżej 1,75 nie można dostać. Dobrze, że przypomniałaś i pokazałaś tę markę, łatwiej będzie szukać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko ja Tulipy mam ale mi "nie leżą". Nie cierpię ich. A to szydełko o które mi chodzi nie ma niestety marki

      Usuń
  3. Wiedziałam, zawsze tak mam, jak coś leży latami, to nie jest do niczego potrzebne, ale jak wyrzucę, to zaraz tego pożałuję :( Miałam takie szydełko, wyciepałam je ze dwa tygodnie temu, co prawda miało złamaną końcówkę rączki, ale trzymało się mocno w plastiku. Ja używam albo Tulip, albo Daily. Kupuje w tej hurtowni i widzę że mają też jakieś czeskie z rączkami http://www.agawa.net.pl/index.php?catid=69a505e1c8096c08898c252612a9f54d Ja tam jeżdżę osobiści, bo mam w miarę niedaleko, z tego co wiem, to prowadzą też sprzedaż internetową, ale jak trzeba to pomogę w zakupach :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko- wcale mnie to nie dziwi, że wyrzuciłaś, a ja za nie życie bym oddała. Trzymam na strychu coś latami, a kiedy wyrzucę to po kilku dniach się okazuje, że jednak to był błąd z tym wyrzucenie. Tulipy mam- nie będą, a te Daily własnie obejrzałam w internecie i też nie będą. Przepatrzyłam pod tym linkiem który mi podesłałaś, ale tam nie widzę z rączką szydełek. Ślepa jestem?

      Usuń
  4. A ja mam i niestety nie oddam za żadne skarby :-) Bardzo lubię nimi robić :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu- zazdroszczę ci a jednocześnie cieszę się, że masz i lubisz nim robić- pa

      Usuń
  5. Zaczynałam od takiego szydełka ale ich nie znosiłam ,żle mi się nimi robiło i chyba je rozdałam.Robię tylko szydełkami TULIP ale widzę że nowe niby ta sama firma i rozmiar a szydełka inne , na szczęście mam całą kolekcję.Najchętniej jednak robię dwustronnymi.

    OdpowiedzUsuń
  6. dobre szydełko to skarb prawdziwy, moja mama ma 1,25 i 2 firmy Silver, nie dziergałam niczym tak wygodnym, sama używam głównie Tulip, ale w porównaniu do Silver są znacznie gorsze. co ja się tych Silverów naszukam .... może kiedyś trafię.
    powodzenia w Twoich poszukiwaniach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo- własnie znalazłam w internecie szydełka silver, ale i te się rozszerzaja ku środkowi. Ale dziekuję ci za komentarz-nawet nie wiedziałam że są takie szydełka silver

      Usuń
    2. gdzie je znalazłaś??? miałabym wspaniały prezent na urodziny dla Mamy??

      Usuń
    3. Alicjo- gdybyś napisała pare dni wczesniej... Przejrzałam w ciągu tych paru dni kilkaset stron, zabij mnie, nie wiem dzisiaj gdzie na nie trafiłam- sorry

      Usuń
    4. jak szukałam, znalazłam takie z dopiskiem "silver" ale chodziło o kolor, a nie o firmę, cóż, nie tracę nadziei - kiedyś na nie trafię. A Ty znalazłaś już swoje wymarzone??

      Usuń
    5. będę mieć w pamięci twoje marzenie. Może kiedyś się na nie natknę. Ja tez swojego konkretnego nie znalazłam i zamówiłam wczoraj przez internet takie szydełko do frywolitki

      Usuń
  7. kto jak kto ale myślałam że jesteś bardziej reformowalna, jakiś nr 7 czy 8 mam w starym stylu, jak reflektujesz to daj znać,ono ma chyba 100 lat,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. UUleczko-gadaj do mnie ludzkim głosem. Ile milimetrów ma ta 7 czy 8. Mam takie stareńkie, ale pisze mu 010 i będzie miało 4mm. Weź od Andrzejka suwmiarkę i pomierz Jolci. Przecież ja nigdy nie twierdziłam, że jestem reformowalna! haha

      Usuń
  8. zobacz na blogu,może coś Ci się po prostu nada,producent Arero i C.F.I takie proste produkowały ale czy te firmy jeszcze istnieją?

    OdpowiedzUsuń
  9. to jest rozmiar 02 a na suwmiarce to nie umiem mierzyć,Andrzej w pracy.Mam jeszcze takie z czerwoną nasadką jak te z białą,to może być miedzy 1.25 a 1.5.Jak co pisz adres na gazetową bo nie mogę go znaleźć,coś podeśle co Ci pasuje,one mi zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  10. aleś mnie wymęczyła, to ostatnie z kremową nasadką to jakieś 1,6 a mam takie wolne jeszcze z czerwoną nasadką cieńsze,jakieś 1,3 do 1,4 .

    OdpowiedzUsuń
  11. No to CFI nr o2 to jednak okolice 1,9 do 2,1 , a z tabeli to mi nie gra.Tych CFI nr 02 to mam aż 3 szt, a teraz idę bo chyba burza będzie, u Czechów już błyskawice latają.Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry wieczor, czy pytanie o szydelko jest jeszcze aktualne, znalazlam 2, z drewniana oprawka, grubosc ??? chyba 1,5, a drugie duzo mniejsze... nie rozszerzaja sie.....sa juz chyba bardzo stare....

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak najbardziej aktualne!!! Im starsze tym bardziej prawdopodobne, że trafię na to co mi sie marzy. Bardzo cie proszę napisz mi na e-maila jolad6@gazeta.pl- podam ci moje dane adresowe do wysyłki. I przede wszystkim przeleję ci pieniążki za szydełka i wysyłkę (poproszę o dane konta bankowego) - pozdrawiam i bardzo bardzo dziekuje za odzew

    OdpowiedzUsuń
  14. zrobilam zdjecia, ktore wysle na e-maila, pieniedzy nie chce, szydelka sa bardzo stare, po babci, ktora zyla w latach 1906-1999.....ja ze wzgledow zdrowotnych bardzo malo szydelkuje...na zdjeciach wygladaja jakby byly zardzewiale, ale nie sa, sa gladziutkie.....milutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...