5 maj 2013

284. Sukienka według projektu: Foley + Corinna



a dla mnie osobiście Słoneczna Sukienka dla lady Margo. 

Wyjątkowo długo zeszło mi przy tej sukience, ale podejść do dołu sukienki robiłam kilka. Chodziło mi o to, żeby się marszczyła, a jednocześnie nie była zbyt szeroka dołem. Przy tej ilości prucia śmiało można powiedzieć, że zrobiłam dwie sukienki. Ale uwielbiam szydełkować ananasy, więc dla mnie ta robota to miodzio. 

Wzór zaczerpnęłam z Osinki. I z tego forum czerpałam wszelkie wskazówki -serdecznie dziękuję Osinkom. 

Szydełkowałam z kordonka Garden w kolorze cytrynowym, szydełkiem 2,0mm. Na sukienkę zużyłam prawie 10 motków po 50g. W obwodzie jest 16 ananasów. Zaczynałam od 9 słupków w ananasie, w drugim ananasie jest 11, potem 13 itd. Dół sukienki ma około 220 cm. 

Przód sukienki od pasa w górę zeszyłam kawałek. Zrobiło się takie zamarkowane zapięcie, guziczki można naszyć. Takie rozwiązanie wydaje mi się praktyczniejsze do noszenia, bo nie będzie przód się „rozchodził” i halka nie będzie wystawać. Dobranie guziczków to już zmartwienie Małgosi. 

Jako zapięcie zrobiłam małe pętelki, w ogóle niewidoczne na zdjęciach, ale są na całej długości przodu. Przylegają do pliski, nie rozciągałam ich, bo nie wiadomo ile guziczków i z jaką częstotliwością będą doszyte. 


Sukienkę poszerzałam z boku także wg sugestii Osinek. 

Co jest ważne, a do czego ja doszłam drogą prób i błędów. Sukienki nie można zrobić ściśle dopasowanej do pasa. Obwód pierwszych ananasów musi być na tyle luźny, żeby przeszedł przez ramiona lub nogi i biodra. 

W oryginale modelka pod sukienką halki nie ma. Zastanawiam się jaka tu będzie najładniejsza. Po obejrzeniu sukienek Osinek podobają mi się mocno kontrastowe tła Ale w tym wypadku biała będzie najbezpieczniejsza a może się mylę?

Ciężko uchwycić kolor nawet przy świetle dziennym.

My inspiration:


 

29 komentarzy:

  1. Jaka cudna... Wspaniała sukienka :-) Śliczny kolor i rewelacyjny wzór.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowita:)cudo!podziwiam Cię za talent!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest cudna. Też się do niej przymierzałam - zdążyłam wyszukać dużo "przydasi" na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie informacje można zbierać, ale dopiero w trakcie robienia pojawiają się trudności, do dzieła!

      Usuń
  4. Absolutnie piękna! Wspaniale Ci wyszła - jest cudowna ogólnie i w detalach. Robi wrażenie. Podziwiam ogrom pracy włożony w jej wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. jest cudna....
    teraz już wiem kto jest mistrzem szydełka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. mój blog jest teraz tutaj http://atelierjoanny.blogspot.com/

      Usuń
  7. Ślicznie się udała, niech się dobrze nosi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie Ci ta suknia wyszła!!! I, co tu ukrywać, nadziergałaś się sporo, skoro dół ma aż około 220 cm. Nie dziwie sie, ze sukienka na modelu jest bez halki - moel bliższy swym wyglądem do wieszka niz do rzeczywistej kobiety. Myske, że kolor szampana byłby dobry na spód sukienki.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję za podpowiedź kolorystyczną! masz rację, modelka szczupła i bardzo wysoka

      Usuń
  9. Wow ... Ależ jest piękna. Gratulacje :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest niezwykła, oryginalna... Dla wyjątkowej, nietuzinkowej osoby. Coś takiego trzeba umieć nosić... Dałabym tło w kolorze od ekri do jasnej oliwki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję za podpowiedź podkładu, ta jasna oliwka jest kusząca

      Usuń
  11. Jest cudna, po prostu esencja lata, gratuluję i podziwiam ogromny wkład pracy hel

    OdpowiedzUsuń
  12. Sukienka jest cudna i te ananaski uweilbiam ten wzorek :)) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  13. no i jest prawdziwa Jolcia,sukienka bardzo a bardzo piękna,znowu po cichu dłubałąś,

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna sukienka, ja też uwielbiam ananasy ślicznie wyglądają :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałaś dużo cierpliwości do tak dużej pracy, sukienka wyszła przepięknie - gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba nie trzeba mówić, że piękniejsza od oryginału? Fantastico!

    OdpowiedzUsuń
  17. jest boska! Marzy mi się taka, ale wciaż nie mam odwagi do tak dużych projektów. Podziwiam za cierpliwość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniczko- możesz śmiało na sobie takie eksperymenty robić

      Usuń
  18. Świetna robota :) Podziwiam i chylę czoła :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kobiety! choć nie na wszystkie komentarze odpowiedziałam, ale wszystkie sobie cenię i za wszystkie serdecznie dziekuję- pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna!!!Najbardziej podoba mi się dekolt i stójka.

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...