18 mar 2012

234. Ażurowa tunika Lady M

Uwaga nalot- kryć się.

Zmombarduję was dzisiaj zdjęciami. Tunika, którą ostatnio zrobiłam jest zrobiona z wielu kawałeczków. Ale tak trzeba było zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do oryginału. Więc do przerabiania za bardzo się nie nadaje.

Ale i tak ją przerabiałam-haha. Poniżej wersja, która mi się najbardziej podobała.




Ale jak wiemy co dla jednego jest dobre i wygodne, to dla drugiego wcale wygodne być  nie musi. I takim sposobem po przeróbce, ale w takim miejscu, że nie było to wcale uciążliwe, tunika nabrała kształtu ostatecznego jak poniżej.

Po raz pierwszy szydełkowałam nićmi Filo di scozia5. Miałam dylemat czy wybrać na tę tunikę perle 5 czy filo di scozia 5, wybrałam filo i teraz nie mam już wątpliwości, że dobrze wybrałam. Filo jest jakaś bardziej sprężysta, delikatniejsza, chyba bielsza. A po wypraniu i wypłukaniu w zmiękczającym płynie do tkanin robótka stała się wyraźnie miększa i bardziej poddatna. Szydełkowałam szydełkiem 2,0mm, możliwe że ten kordonek nadawałby się pod szydełko 2,5mm, ale nie chciałam aby tunika była zbyt dziurzasta. Zużyłam 1 duży motek ten 25 dkg(w motku 1126m) i z drugiego motka liznęłam prawie pół.  Ale tunika jest długa na 70 cm i ma rękaw ¾. A wzór na kwiatek wykorzystałam ten z bluzki brązowej.
Prawdopodobieństwo zrobienia drugiej, tym razem dla siebie jest bardzo duże-99,9%. Ale jeszcze nie dziś.




My inspiration pochodzi ze strony:

http://www.halens.pl






Natomiast poniżesz zdjęcie nie wiem, jakie ma źródło. Znalezione dawno, dawno w internecie. Wersje tej tuniki różnią się miedzy sobą, ale moim zdaniem wszystkie są piękne i delikatne i żadna nie traci na urodzie.  


Jeśli dotarłyście do końca wpisu to dziękuję i pozdrawiam.




23 komentarze:

  1. Prześliczna tunika, śliczny ażurek :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała, też miałam sięgnąć po te nici i wahałam się, ale jeżeli gotowy projekt tak wygląda to już nie będę się wahać :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczna, podoba mi się układ kwiatów na ramionach, super!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miodzio ,po prostu miodzio :) Do jeansów ,do lnu, do leginsów do wszystkiego :) Praktyczna i piękna. Jolu gdzie Ty skarbie mieszkasz ,bo chyba przyjadę do Ciebie na kurski :) Żartuje , ja to noga jestem :( Musiałabyś mnie adoptować ( hi, hi )
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Tuniczka prezentuje się prześlicznie .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna tunika,wzór i wykonanie super.Niteczki tej nie znam i u siebie nie widziałam ale jak tak zachwalasz to trzeba będzie poszukać i spróbować coś z niej zrobić,pozdrawiam

    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna,a filo tez próbowałam i sa świetne i na ciuszki i na np.serwetki bo blokuja sie rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest cudna, wersja z większym dekoltem bardziej mi trafia do serca, ale o gustach się nie dyskutuje, piękna, bardzo strojna, ale połączenie prostoty ze strojnością elementów doskonale wyważone. Co do niteczki jeszcze nie robiłam, ale już słyszałam dobre opinie. Cudo, naprawdę cudo, pozdrawiam hel.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty to nawet na lato jesteś gotowa nie tylko na wiosnę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna tunika...świetnie wygląda z koszulką;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. do końca dotarłam i mogę tylko powiedzieć że tunika jest urocza i żałuje że tak unikam szydełka i elementów ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknista, kochasz elementy piszę chyba po raz któryś,masz dryg do tego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudeńko! Wprost nie mogę oderwać oczu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczności!!!Pozdrawiam wiosennie:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejne cudo. Piekne połączenie. A co w zanadzu? Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna tunika, fajnie wygląda takie połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gostei do resultado, uma peça bonita e muito bem elaborada, parabens!
    Nely

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczna tunika :) w sam raz na piękne i upalne lato :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładna jest ta tunika. Nic dziwnego, ze tyle zdjęc ;-)

    A warkocz u Judysi to tylko od czasu do czasu, bo niestety nie zawsze włoski chcą się układac w warkocze i niesforne kosmyki wyłażą.
    Pozdrawiam serdecznie
    Makneta

    OdpowiedzUsuń
  20. Padam na kolana przed każdą wyszydełkowaną przez Ciebie pracą Podziwiam z całego serca!!!

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...