13 paź 2011

206. Sukienka „Moni”

bo… Monika zabisowała

Wiadomość z ostatniej chwili-sukienka dotarła do Moniki.
Rzućcie „okami”







A teraz szczegóły i szczególiki.


W zasadzie mam opory przed robieniem takich zabudowanych rzeczy. Ponieważ odzież taka nie jest za bardzo poddatna w trakcie noszenia. Ale z drugiej strony niewątpliwą zaletą takiej rzeczy jest możliwość noszenia bez halki. Takie były intencje Moniki i myślę, że majteczki nie będą prześwitywać w tej sukience. Ale znów halka sprawia, że sukienka nie przylega do ciała, nie opina ciała.


Włóczkożerny wzór –trzeba na tę sukienkę kupić 5 motków włóczki.

Włóczka Virginia, takim samym kolorem robiłam swoją spódnicę, szydełko 2,5mm.

Z jakim kolorem można zestawić sukienkę w kolorze lnu? Sporo się nad tym głowiłam. Pewnie Monika ma swój pomysł na dodatki do tej sukienki. Ja dopasowałam czerwone dodatki -czerwony sznureczek pod biustem, przyszyłam 3 czerwone koraliki przy dekolcie i 8 koralików na dole przy jednym kwiatku. Koraliki są przyszyte, a nie wrobione, dlatego w każdej chwili można je odpruć. Oczywiście w oryginale nie ma taśmy pod biustem to tylko moja luźna interpretacja- nawet nie wiem czy ona tam pasuje. A w ogóle marzyły mi się bordowe cyrkonie rzucone tu i ówdzie, ale w mojej mieścinie taka rzecz była w tym momencie nieosiągalna. Prasując sukienkę miałam pod sukienką deskę do prasowania w kolorze zielonym i sama się zdziwiłam, że takie zestawienie także bardzo ciekawie wygląda.

~~~~~~~~~~
Jak obchodzę się ze sukienkami i innymi robótkami- to może być ważne

Po skończeniu robótkę piorę ręcznie, następnie odwirowuję w pralce (po to, aby była jak najlżejsza) i suszę na leżąco (aby się nie wyciągnęła). Nigdy nie trzymam jej na wieszaku (aby się nie wyciągnęła), lecz trzymam w szafie złożoną.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A najlepiej to wiecie co mi wyszło? Ustawianie aparatu. Cofnęłam się do 2005 roku, trochę techniki i człowiek się gubi.

~~~~~~~~~~~~

No tak a gdzie inspiration Moniki?


To wykończenie na samym dole nie wychodziło za ciekawie. Myśle o samym brzegu.

20 komentarzy:

  1. Sukienka jest śliczna. Sama szydełkuję więc wiem ile wymagała pracy. Właścicielka musi być szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja ładniejsza, bez dwóch zdań, brawa, pozdro hel.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz co, to jest piękna sukienka. Kolor taki, że można kombinować do woli.

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie wygląda sukieneczka :) i myślę że kolorek ma bardzo fajny bo wiele dodatków do niej będzie pasować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To śliczna sukienka i Twoja wersja jest ładniejsza!

    OdpowiedzUsuń
  6. bielizna w cielistym kolorze, w kolorze sukienki i będzie ok.
    Fantastyczna jest !!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jolu Twoje szydełkowe prace są fascynujące :) Kolor ,faktura i wykonanie - PERFEKCJA !!!!
    Ty jesteś kobito SZYDEŁKOWĄ GURU dla mnie !!!!
    Buziaczki i pozdrowienia :*

    OdpowiedzUsuń
  8. ach... och... ech... od dłuższego czasu już siedzę przed ekranem i wzdycham, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój pomysł na wykończenie sukienki dołem jest świetny, dodaje lekkości ciuszkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bombowa sukienka,dobrze zrobiłaś,że zmieniłaś wykończenie.GRATULUJę.

    OdpowiedzUsuń
  11. sukinka sliczna i wykonczenie dolu tez fajniejsze niz w oryginale ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziewczyny drogie- Bardzo ,bardzo wam dziekuje za takie pochlebne opinie. Czytam je zawsze z uwagą

    Myśli krzyżykiem pisane- bardzo cenną radę dałaś. Nie pomyslałam o podkładzie w cielistym kolorze. Nie moja sukienka i teraz tej rady nie wykorzystam,ale do innych rzeczy... pomysł rewelacja- serdecznie dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawitalam tu calkiem przypadkiem i jestem zachwycona!! piękne dzieła!! napewno czesciej tu zawitam. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Agnes-witam w moich progach i zapraszam do odwiedzin

    OdpowiedzUsuń
  15. Basia- od jakiegoś czasu obserwuje Twojego bloga. Jestem zachwycona twoimi pracami, a w szczegolności do gustu przypadły mi Twoje sukienki i tuniki. W tej czerwonej wyglądasz przepieknie, tak kobieco. Chyba zrobię taką samą dla sibie. Pomyślę o tym. A tak w ogole to wsyzstkie Twoje prace sa wspaniale. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Basiu
    oczywiście że zrób, będę się cieszyć z tobą! Życzę cierpliwości i pokaż mi jak ci wyszły sukieneczki. Masz bloga?

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...