2 paź 2011

204.Akcja kukurydza

Natknęłam się w sieci (rozstąp się ziemio, nie znajdę linka) na pomysł zagospodarowania resztek z kukurydzy. Resztki te mogą posłużyć jako materiał dekoracyjny- DARMOWY materiał dekoracyjny, EKOLOGICZNY materiał dekoracyjny, NIETUZINKOWY materiał dekoracyjny.



Coś mi świtało, że należy wysuszyć włosy kukurydziane. Ale niestety nie takiego efektu oczekiwałam. Włosy- sianko ściemniało. Nie mam pojęcia czy można te włoski wysuszyć tak, aby pozostały w kolorze złocistym, a nie brązowym. Na dzień dzisiejszy mam kupkę brązowego sianka kukurydzianego. Myślę, że coś na tym sianku powinno się zagnieździć-wkrótce.

Liście wysuszone w całości to następny pomysł dekoracyjny -zachowują kolor słomiany bez łaski.

Liście pocięte nożem w cienkie paseczki to trzeci pomysł dekoracyjny- suszy się i wychodzi z tego fajna słoma kukurydziana. Aby szybciej takie paseczki uzyskać, trzeba nóż wetknąć nie na samej górze, ale w środek liścia.

Znalazłam też super pomysł na zrobienie lalki kukurydzianej, ale niestety do zrobienia lalki liście nie mogą być zbyt wysuszone, a ja je właśnie za bardzo wysuszyłam.
Prezentuję więc poniżej kukurydzianą laleczkę, która nie jest mojego wytworu, a pochodzi ze strony




I ostatni pomysł: (żałuję, że nie zrobiłam zdjęcia). Z ziaren kukurydzy wychodzi piękny różaniec. Ziarna żółte nanizane na sznurek-męka je nawlec kiedy są wysuszone, przedzielone ziarenkami przypalonymi.

4 komentarze:

  1. Znając Twoje zdolności,niedługo pokażesz nam laleczkę we własnym wykonaniu..dzięki za podpowiedzi co mozna z kukurydzy wyczarowac.Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś z niczego. To dopiero sztuka, a za moimi oknami łany kukurydzy :)Czego Ty jeszcze nie wymyślisz, pozdrowionka hel

    OdpowiedzUsuń
  3. Laleczki są śliczne, aż trudno uwierzyć, że z kukurydzy.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A widzicie tyle dobra sie marnuje na polach- a tu taki majątek można zbić- haha

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...