9 sie 2011

197. Strzał w dziesiątkę-ananasowa sukienka

     Już dawno miałam w planach białą sukienkę. I najpierw miała być na ramiączkach, ale oczywiście praktyczność u mnie zwycięża zawsze i wszędzie, dlatego skończyło się na przodzie bardziej zabudowanym.


     Według oryginału dekolt wychodzi cokolwiek maławy, więc ja jako miłośniczka większych dekoltów nieco go powiększyłam tzn. o jeden element ananasa. Dlatego zaczęłam od schematu nr 1.Tam jest ananas z 24 oczek i trzeba go zacząć od połówkowego ananasa czyli tej lewej strony. Poza tym całkowicie sukienka robiona wg wzoru2. I od pach w dół robiona dookoła bez szwów.

     Wykorzystane nici to Virginia- niecałe 40 dkg i szydełko 2,5mm. Z początku nici wydawały mi się za sztywne i zastanawiałm się nad przejściem na szydełko 3,0mm. Ale aby uzyskać efekt jak na orginale to trzeba szydełkować 4 elementy na przód i 4 na tył. Więc w moim przypadku rozmiaru 42 wchodziło w rachubę tylko szydełko 2,5mm. W trakcie szydełkowania prałam ją 2 razy żeby uchwycić oczekiwaną długość. I z każdym następnym praniem nici są miększe. Poza tym chyba lepiej że nie jest sflaczała i dobrze leży w okolicach talii, maskuje te kilka kilogramów, które mi ostatnio przybyło.



Jak to z halką było…

     W ogóle to szczęście nieopisane mnie dopadło, ponieważ udało mi się kupić halkę jeszcze przed rozpoczęciem robótki. A zawsze było odwrotnie. Kiedy już zrobiłam sukienkę, wtedy szalałam po mieście za halką. W tym wypadku miałam komfort nieopisany- haha. Z początku chciałam kupić pod nią białą halkę satynową. Ale oczywiście białe satynowe halki były dostępne w sprzedaży kiedy jeszcze nie były mi potrzebne. Teraz rozstąp się ziemio. I może dobrze się stało. Zakupiona halka jest rozciągliwa i nieprześwitująca. I jest bardziej uniwersalna od satynowej.



     Jak pisałam powyżej użyłam szydełka o jednej grubości. Więc od piersi do pasa starałam się ją zwężyć w ten oto sposób, że w miejscach gdzie dochodzi się do każdego ananasa i tam jest 3 oczka łańcuszka to ja robiłam 2 oczka. Nie wiem czy to coś pomogło, ale wydaje mi się że ją „wcięło”. A znów w celu poszerzenia sukienki w dół to po prostu prowadziłam nitkę luźniej. Kilka lat wcześniej taki manewr nie byłby dla mnie taki prosty, bo ręka sztywno trzymała szydełko.




Zdjęcia nie oddają uroku sukienki, ale naprawdę jest elegancka i bardzo mi się podoba. Efektowna, a prosto i błyskawicznie się robi.




39 komentarzy:

  1. Przepiękna sukienka. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No przecudnej urody dzieło, bardzo do pozazdroszczenia, ale tego pozytywnego i mobilizującego. Na pewno wyglądasz jak "młody bóg"... o pardon "młoda bogini". Życzę udanego noszenia, naprawdę piękna i jak zawsze dziękuję za instrukcję obsługi :) pozdrawiam serdecznie i już prawie wakacyjnie ;) hel.

    OdpowiedzUsuń
  3. No kochana,suknia jak marzenie...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No mnie się też podoba. Wygląda pięknie i bardzo elegancko. Cudowna sukienka - ananasy (wzór) też lubię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna, robi wrażenie. Podziwiam, jak zwykle, staranną pracę. Naprawdę, jak marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Joluś!
    Cudowności poprostu... aż sama nabrałam ochoty

    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Sukienka to rzeczywiscie przeboj, rowniez uwielbiam ananasy. Nie wiedzialam, ze pranie w trakcie robienia pomaga w uzyskaniu wlasciwego rozmiaru wyrobu. Ciekawa jestem, jak to robisz? Czy z klebkiem, czy po skonczeniu kolejnego klebka? A balkon wyglada fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. No i ja się rozmarzyłam, bardzo piękna wyszła sukienka! A ta halka jak nie satynowa to z czego? Taka z podszewki z lycrą? Czy bawełniana?

    OdpowiedzUsuń
  9. DZIEWCZYNY WZYSTKIE- jak zwykle i niezmienne jestescie przemiłe.

    Helenko- instrukcja jest dla ciebie, Przecież planowałaś sukienkę, a tę prosto sie robi-haha

    Madziu- ty także zabieraj sie za robotę, skoro narobiłam ci ochoty. Dla ciebie to będzie tylko mały pikuś

    Ivory- piorę po skończeniu kłębka.
    Piorę bo zawsze po praniu wzór nawet z bawełnianej włóczki rozprostowuje się i robótka wydłuża się

    Kankanka- staram się wycinać metki z rzeczy, bo mnie gryzą i z halki też wycięłam. Ale to jest coś z laycrą bo rozciągliwe. Myślałam że się przyklei na gorącu do ciała, ale nic takiego się nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  10. sukienka moja kochana ładna, ale cały jej urok to się doceni jak ją założysz i się w niej zaprezentujesz ;):)
    pokaż się w sukienceeeeeeeeeee :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękności Joluś.....śliczna jest.Ja też uwielbiam ananasy w każdej postaci.Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  12. Hura nareszcie się cos poprawiło i moge zostawic komentarz. Ja też prosze zaprezentuj sie w tej cudownosci. Jesteś perfekcyjnie dokladna, Super, super, super. A co do pozostalych wczesniejszych postów: sliczny przytulny balkon, fantastyczny pomysl z rekawami swetrów. Co do balsamów....to usmialam sie do łez Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tej radosci zapomniala sie podpisac gaga1957.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczna sukienka:-) I do tego ten wspaniały wzór ananasów...;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna sukienka! Ja też robię teraz sukienkę z ananasów ale zupełnie inny fason. Kocham ananasy - są takie piękne i uniwersalne, choć znam takich co ich nie znoszą. Jak widzę my należymy raczej do grona ich wielbicielek :) Pozdrawiam słonecznie i ciepło

    OdpowiedzUsuń
  16. piękna sukieneczka :)) bardzo mi się podoba pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  17. Эла, умничка! Симпатичное платьице!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale Ci się udało z tą haleczką! Ja właśnie z tego powodu sukienek (prawie) nie robię ;)
    A sukienka w ananaski jest CUDOWNA!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale czaderska sukienka. Jest SUPER i pod względem wzoru i kolorystyki o wykonaniu już nie wspomnę ,bo wiadomo CZAD :) Dziewczyno masz talent w rękach :) Ja coś tam kiedyś udłubię ,ale czy pokażę światu ...tego nie jestem pewna. Pozdrawiam dziękuję za odwiedzinki u mnie i oddalam się GRYŹĆ PALUCHY Z ZAZDROŚĆI :( Dziubaski jeszcze dołączę :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczności kiecka :-D .Zazdroszczę .

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo elegancka sukienka :) A pokażesz na "ludziu"?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale super jest ta sukienka. Co jedna to ładniejsza. Jak zawsze podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Sukienka przepiękna. Szkoda, że nie na Twórczyni tego dzieła.
    Pozazdrościć talentu.
    Pozdrawiam serdecznie- Joana

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziewczyny- drogie bardzo dziekuję za takie przychylne słowa.

    Witam nowe koleżanki, które zawitały do mnie po raz pierwszy

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Jolu. Pierwszy raz u Ciebie jestem a trafiłam szukając ananasków😊piękna jest ta sukienka i chcę Ci podziękować za inspiracje😊znalazłam y Ciebie też czerwoną jednak ta biała jakoś do mnie bardziej przemawia. Pozdrawiam serdecznie😊napewno jeszcze tu zajrzę😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to przyszłaś haha- działaj

      Usuń
    2. Działam - jak skończe napewno się pochwalę😊

      Usuń
  26. Droga Jolu. Dziękuje za Twoje wskazówki, które napisałaś w poście. Były bardzo pomocne. Skończyłam swoją wersję właśnie dziś. Zapraszam do oceny :)
    https://robotkiklaudii.blogspot.de/2017/03/81-moja-pierwsza-sukienka.html

    OdpowiedzUsuń
  27. piekna sukienka. bardzo ekegancka

    OdpowiedzUsuń
  28. piekna sukienka. bardzo ekegancka

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...