10 lut 2010

127.CHUSTA LILA-RÓŻ, NO CÓŻ

Wydawało się, że wyjdzie Bida. Chusta robiona z resztek różowych i fioletowych włóczek szydełkiem nr 5mm. Zielona włóczka to Peonia.



Jako guzik posłużył mi jeden przyszyty kwiatek z przodu.



Tym razem postawiłam na kwiatki i frędzle. O kwiatkach napiszę więcej, a frędzle to małe listki. Kółko z 5 oczek łańcuszka- potem na tym kółku 1 półsłupek, 3 słupki (na trzecim słupku pikotek z dwóch oczek), znów 3 słupki, 1 półsłupek-to listek.














Wykorzystałam najprościejszą siatkę.





Część kwiatków robiłam bez odrywania nitki. To wszystkie kwiatki te w kolorze tła chusty. A pozostałe kwiatki są robione osobno i jest to kombinacja jednego wzoru.





GENIALNE POMYSŁY JOLKI

CZYLI

JAK ZROBIĆ KWIATKA NA CHUŚCIE BEZ ODRYWANIA NITKI


Chcemy w pewnym momencie zrobić kwiatka. Robimy 3 oczka łańcuszka….




Które wbijamy w siatkę naszej chusty….




I tak na jednym kwadracie chusty robimy sobie 4 razy po 3 oczka łańcuszka. Wróciliśmy szydełkiem tam skąd przyszliśmy…


I teraz ważne: nie robimy dalej na lewo, ale na prawo czyli wracamy.
Na pierwszych trzech oczkach łańcuszka czyli inaczej na pierwszym utworzonym łuku robimy sobie: 1oczko ścisłe, 1 półsłupek, 4 słupki, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe. Powstał nam pierwszy płatek. Długopis w dziurce wskazuje w którą stronę się kieruję- czyli na prawo.





Kiedy skończę wszystkie 4 płatki i odwrócę robótkę na lewą stronę to sprawa będzie się przedstawiać jak na rysunku. Kwiatek skończony.



Szydełkując płatki i kierując się na prawo powstały mi płatki odchylone na zewnątrz. Dalej kontynuuję siatkę



Wzór kwiatka kulistego:


Gdybym szydełkowała płatki i kierowała się w stronę lewą to powstaną mi płatki skulone do środka. Ot cała różnica.




Drugi kwiatek:

Robię siatkę i w pewnym momencie znów chce mi się kwiatka.




Robię 10 oczek łańcuszka i oczkiem ścisłym łapię podstawę siatki..



I tak ze 4 razy- oczywiście można gęściej. Takim sposobem obrabiam 4 ścianki jednego kwadratu chusty.




Aż wróciłam tam skąd przyszłam. Powstał mi kwiatek.


Mogę dalej kontynuować siatkę.
Wzór kwiatka strzępiastego:





Podziękowania za wyróżnienie

A na koniec pragnę podziękować za pamięć i otrzymane wyróżnienie od Ani i Urszulki. W podzięce usmażyło mi się dla was racuchowe serducho. A uformowało mi się samo bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony. O ingerencji nie mogło być mowy- powstało w wyniku jednoczesnego kukania w komputer, robienia makijażu i smażenia racuchów. Cała ja- albo nic nie robię albo robię milion rzeczy na raz.

12 komentarzy:

  1. Świetna chusta! Frędzelki rewelacyjne a pomysł z kwiatkami bez odrywania nitki rzeczywiście rewelacyjny! Dzięki takim pomysłom właśnie tak bardzo lubię tu zaglądać.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo optymistyczna ta chusta. Hmmm te Twoje genialne pomysły...skończyły się kupą śmiechu i usztywnieniem garnka hahhahhaa

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna chusta,a pomysł na kwiatki rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  4. super chusta...
    zapraszam po wyróżnienie,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo twórcza chusta:)
    I świetny kursik

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialna jesteś, Jolindo :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. nie dam rady chyba już serducha chapnąć po tych wszystkich pączkach i faworkach ;) czuję jak balon - wystarczy tylko przekłuć
    a za tłumaczenie kwiatków wielkie dzięki moze uda się wykorzystać chociaz trochę tępa do takich ozdobników jestem

    OdpowiedzUsuń
  8. chusta cudna,elementowa kobietko,jak ja się z Anią podzielę tym racuchem?każdy po gryzie i koniec dobroci,no ale intencje się liczą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite kombinacje, ale efekt rewelacyjny; bardzo mi się podobają frędzelki w Twojej chuście; coś jakby wiosnę zapowiadały:)) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajowa chusta! Bardzo podobają mi się te listki i kwiatuszki :) dzięki za kursik - dla takiego leniwca jak ja , robienie bez odrywania nici to genialne rozwiązanie!

    OdpowiedzUsuń
  11. słodka chusta :)
    pomysłowa z Ciebie kobieta :)

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...