W moim albumie na Picassa zbiór rzeczy dokonanych: Odzież-kolekcja: wiosna,lato,jesień,zima, Dom, Wiekanoc, Boże Narodzenie, Inne

19 gru 2009

117. BOŻONARODZENIOWA SERWETA NA SZEŚĆ ZASTĘPÓW ANIELSKICH

Podobała mi się od dawna, ale dopiero Renula mnie zdopingowała na całego.Zrobiona z nici Maxi, szydełkiem 1,5. Zużyłam na nią 10 dkg Maxi i z nowego motka musiałam zrobić 7 ostatnich rzędów anioła. Średnica niemała, bo 67 cm.

Okazuje się, że warto ją było zrobić, chociaż panowie w moim domu nie zobaczyli aniołków na tej serwecie- to jest właśnie męskie spojrzenie na wystrój wnętrza i męski poziom wyobraźni.







Obrobiłam ją 2 rzędami złotych nici, które pomyślałam sobie, że zawsze mogę odpruć, jeśli gust mi się zmieni.





Niby łatwa, ale najgorzej zacząć. Na samym początku myślałam, że należy robić każdy element osobno i łączyć elementy wzdłuż w trakcie szydełkowania. Ale znalazłam całkiem przypadkiem wzór także sześcioelementowej serwety i on mi rozjaśnił wiele.



I tym sposobem zaczęłam ją robić tak jak na schemacie narysowanym poniżej. Jednym słowem jest robiona na okrągło. Poniżej dla ułatwienia narysowałam na czerwono kropki. Oznaczają w którym rzędzie znajdujemy się na wzorze i na serwecie. Ilość oczek na przęsłach kombinowałam sama-cyfry na czerwono oznaczają ilość oczek, ale każdy może kombinować po swojemu.







My inspiration:




24 komentarze:

  1. Bardzo ładna serwetka świąteczna.Jolu,zawsze coś innego znajdziesz i coś nad czym trzeba pogłówkować:)potem dzielisz się cennymi wskazówkami,dzięki.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna serwetka.
    Wesołych świąt Jolu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj
    Jestem u Ciebie po raz pierwszy ale chyba nie ostatni :)
    Śliczna serweta

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna serweta . w tym roku zrobiłam choinkowa , ale już wiem ze w następnym dojdzie do kolekcji Twoja . Dziękuję za schemat , na pewno skorzystam. Pozdrawiam przed świątecznie . Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. CUDOWNA anielska serwetka! Aż mi się wierzyć nie chce, że ktoś mógł nie zauważyć aniołków?
    Złote nici ślicznie podkreślają świąteczny charakter serwetki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne Aniołki! Faceci, to dziwni są ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy wzór, piękne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczna; już serweteczkę mam na szydełku i jak narazie dobrze mi idzie, ale jakby co, to prosić o wskazówki będę:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Olá, querida amiga!
    de
    ___00000___00000_____
    __0000000_0000000___
    __000000000000000____
    ___0000000000000____
    ____00000000000___
    ______0000000____
    ________000_____
    _________0_____
    desejo a você e toda
    a sua família ótimos
    preparativos,
    _________ 00____
    ___________ 000_
    FELIZ NATAL
    ______________ 00___
    _____________ 0___
    E PRÓSPERO ANO NOVO
    ___________ 0
    Bjs._______ 0*´¨)
    ___¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
    Dô. (¸.•´(¸.•´

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczyny drogie- bardzo dziekuję za takie miłe komentarze.

    Małgosiu- tylko trening czyni mistrza. Tak to juz jest i w twoim wykonaniu tak samo. Zaczyna sie od prostszych rzeczy,a potem pociąga człowieka cos bardziej skomplikowanego. Tym bardziej, że jak nieraz pisałam uparta jestem jak osioł.

    Makneto- dziękuje pięknie

    Lacrimo- witaj u mnie, czyli to twój pierszy raz. Wpadaj, zaglądaj i krytykuj jesli trzeba.

    Monawmona- pamietam, mam przed oczami twoją choinkową białą, bo zrobiła na mnie wrażenie

    Bean- dziekuje że mnie utwierdziłaś w przekonaniu, że te złote nici mogą tam zostać. Jęsli bym połozyła tę serwetę na białym obrusie, to fajnie będzie się ten złoty odznaczać- taką mam nadzieję.

    Kot$malenstwo- mam nadzieję, że nie tylko moi są dziwni. Po takim afroncie ze strony moich facetów, pokazałam jeszcze nie ukończona serwetę dwóm kobietom. I o dziwo, nie miały kłopotów z nazwanie tego co widzą na serwecie

    Ola- dziekuję pięknie

    Moteczku- ja sie chyba przesłyszałam czy ty zaczełaś ją robić i masz zamiar zdążyć do świąt? jestem w szoku, CIĘŻKIM

    Do- thank you, thank you!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Joluś,gitowa serweta,spoko babka jesteś.Gdzie to wynalazła ,i znowu cichaczem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak Jolu - serwetkę robię, do tych świąt, co to za kilka dni, to napewno nie zrobię, ale do następnych jest szansa:)) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. fantastyczna ta serweta moze na kolejne świeta ją zrobię, a panom kup koniecznie okulary ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. I znowu kolejna notka dedykowana "mienia:-) Myslałam że dałaś sobie spokój z tą serwetką bo ja ją sobie w tym roku odpuściłam i dobrze zrobiłam bo wielkośc jej mnie przeraziła ale teraz widzę,że warto ,więc pewnie zaczne ją szydełkowac w lipcu to na swięta zdąże -chyba.Buźka kochana i dzięki za wskazówki

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż nie mogłam uwierzyć, że ktoś tu aniołków nie widzi i pokazałam tę serwetkę narzeczonemu. I co? Mężczyźni naprawdę się od nas różnią bardziej niż to się wydaje. Też ich nie znalazł, dopóki mu palcem nie pokazałam.
    A ja pozostaję w zachwycie :).

    OdpowiedzUsuń
  16. powiem tylko...cudna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Urszulka- a skąd u ciebie taki slang młodzieżowy? bez końca mnie zasakujesz


    Lucynka, Noelka, Reni-dziekuję

    Motreczku- czyli dobrze cię zrozumiałam. Ale nie zdążysz napewno do tych świąt. Ta serwetka jak każda zresztą okrągła zdradliwa jest. Początek idzie szybciutko, ale z każdym okrążeniem coraz dłużej. A jak się jeszcze człowiek pomyli to już w ogóle ...masakra

    Aniu- okulary nic tu nie pomogą. Jeden nosi własnie okulary, drugi soczewki i na nic to wsztstko jak wyobraźni brak.

    Renula- wielkość serwety nie mała. A robiłam na za cienkim szydełku jak do Maxi i na dodatek ścisle robiłam. Ja myslę, że komuś innemu może ona wyjść znacznie wieksza. Chciałam ją dość wcześnie pokazać, abyś i ty na święta zdążyła, ale brakło mi nici i przeboje innego rodzaju jeszcze się wywiązały

    Anat- śmiałam sie do łez z twojego komentarza. Oczywiście przeczytałam moim panom twój komentarz,-skwitowali go uśmiechem. Nic nie mają na swoje usprawiedliwienie. Po prostu mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus. Może gdyby ta serweta przedstawiała jakiś samochód to niejeden pan by rozpoznał, a tak to klapa

    Pozdrawiam dziewczyny- trzymajcie się ciepło

    OdpowiedzUsuń
  18. Jolu serwetka cudna, może nawet kiedyś zamarzy mi się taka sama :)kelwia

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała serweta, jaki i wszystkie prace, chętnie tu jeszcze zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Serwtka bardzo oryginalna, pieknie wykonana. Az się prosi żeby taką mieć. Chyba sobie nie daruję i zrobię na następne święta. Tym bardziej że zamieściłaś gotowe dokładne schematy. Dzięki za schematy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ładnie zrobiona, a i wzór sympatyczny. Dziękuję.
    Zygfryd

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...