7 paź 2009

105. Szydełkowa bluzka BUKIET LAWENDOWO-RÓŻANY













Udało mi się zakupić takie oto na szpuli, w nieokreślonym kolorze nici. Z etykiety wynika, że produkcji włoskiej. Może to niebieski, chabrowy, bzowy, fioletowy, fiołkowy, a może lawendowy. Zostańmy przy lawendowym. Z tyloma kwiatami kojarzył mi się ten kolor nici, że postanowiłam zrobić coś kwiateczkowego.

Z każdą chwilą kwiateczków przybywało, nici ubywało, a moja koncepcja była dość mglista, żeby nie powiedzieć dżdżysta. Kilka opcji po kolei wyeliminowałam, po czym nastąpiła w mojej głowie burza mózgu i efekt zaczął mnie zaskakiwać- oczywiście już pozytywnie. Najpierw miały być kwiatki w jednym kolorze, potem postanowiłam je czymś rozweselić. Więc co drugiego rozweseliłam poprzez obrobienie oczkami ścisłymi zielonymi. Zielone obwódki dorabiałam już po wyszydełkowaniu i połączeniu wszystkich filetowych kwiatków.




Szczegóły techniczne- fioletowe kwiatki i fioletowy mały element robione szydełkiem 2,0
Zielone różyczki- robione szydełkiem 1,5
Bluzka nie jest symetryczna. Wykorzystałam wzory z delikatnymi modyfikacjami. Zaznaczyłam zielonym mazakiem. Fioletowe elementy kwiateczkowe mają po 8 płatków. Dwa kwiatki przy rękawie mają po 10 płatków (strzałka na czerwono) i 2 mają po 7 kwiatków (strzałka biała)






Przód bluzki


Tył bluzki









Żeby zmieścić element zielonej różyczki musiałam rozdwoić zieloną włóczkę . I tu proszę:

Genialne pomysły Jolki:
czyli jak rozdwajać nici

Nie pomagam sobie supełkiem, klamką, agrafką, szpilką, zębami (tak, tak i takie pomysły miałam), ale takim prostym narzędziem w postaci wsuwki. Pomysł rewelacyjny, dobrze się wkłada wsuwkę w nici i łatwo wyciąga. No porównywalne narzędzie to spinacz biurowy (ale trzeba go troszkę wyprostować).


12 komentarzy:

  1. przeurocza bluzeczka w kwiaty (jesienne?). Pomysl taki genialny w swej prostocie, ot wsuwka i niteczka się dwoi, a Jola już się nie troi... przy rozdwajaniu hahaha

    OdpowiedzUsuń
  2. Następna śliczna elementowa bluzeczka,kolorki też mi się podobają.Z rozdwajaniem włóczki robię podobnie-szybko idzie...pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  3. bluzeczka rewelacyjna ))a pomysł ze wsuwką muszę przetestować

    OdpowiedzUsuń
  4. No piekna Ci wyszła ta bluzeczka!

    Jutro jade do szpitala, więc nie będzie mnie kilka dni... Trzymaj kciuki!

    pozdrawiam gorąco
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Piumo- zaskakujesz mnie coraz bardziej- cóż za rymowania. Jakie jesienne kwiaty- lato w pełni.

    Małgosia- Reni-Dehajola-dziekuje dziewczyny, że o mnie pamietacie.

    Madziu- pozytywną energię już ci dawno przekazałam, teraz tylko pozostało czekanie, a niebawem uroczyste powitanie nowego członka twojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jola wdzianko jest cudne :))
    Tak zaglądałam na starego bloga a wczoraj patrzę i go nie ma :(
    Już sobie zapisałam nowy adresik :) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna bluzka i pracochłonna. Bardzo fajne połączenie dwóch kolorków. A z zielonymi dodatkami w postaci paska i topu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. bluzka ladna, ale ja mam bzika na punkcie kapeluszy, wiec dla mnie on kroluje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam cieplutko )Zapraszam po odbiór wyróżnienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna bluzka, ale jednoczesnie rewelacyjna sesja zdjęciowa.pozdrawiam - Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak prezeoczyłam ta śliczną bluzeczkę???

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...