6 sie 2009

95. MOTYLEK CYTRYNEK NA ZAKRĘCIE

Jakby nie popatrzeć ma tego motylka i obojętnie z której strony by mu zrobić zdjęcie, to on jest na zakręcie czyli w stanie odlatywania. Nie jest symetryczny.

Patrząc na zdjęcie z orginalnym motylem wcale nie zobaczyłam, że on nie jest symetryczny. Stąd mój niepokój w trakcie szydełkowania. Podsumowaując motyl jest w stanie „na ukos”.

Długo mi zeszło na wyobrażenie sobie jakie tak naprawdę wymiary osiągnie mój motyl-serweta. Po ukończeniu nie byłam jeszcze przekonana co do efektu. Ale po wypraniu i uformowaniu robótki do wysuszenia efekt całkiem, całkiem mnie zadowolił.

W tajemnicy powiem wam, że wygospodarowałam sobie w domu kącik na serwety i stąd mój szał serwetkowy. W zależności od okoliczności serweta słonecznik, serweta liść, serweta motyl, serweta biedronka. Dziś furorę robi motylek cytrynek, który mógłby wybrać się na wojnę z głupotą ludzką. Znając życie, nie wiem czy wróciłby z wojny zwycięski tyle ludzkiej głupoty na świecie (to takie moje luźne przemyślenia).


Nici na serwetę-motyl to zapasy włóczkowe, użyte szydełko nr 3, rozpiętość skrzydeł górnych w najszerszym miejscu to ok. 46 cm, po ukosie od górnego skrzydła prawego do dolnego skrzydła lewego to 54 cm.






Genialne pomysły Jolki:

JAK MOŻNA DODAWAĆ SŁUPKI NA KOŃCU RZĘDU


Tak naprawdę to nie jest mój pomysł, gdzieś coś zobaczyłam, utkwiło w pamięci. A dobre pomysły warto rozpowszechniać. Robię łańcuszek, który ma być podstawą tych dodawanych słupków na końcu rzędu.




I na tym łańcuszku następnie robię słupki.

10 komentarzy:

  1. Przyszło mi komentowac jako pierwszej więc skomentuje,że motylek przecudnej urody jest.Jak widac na urlopie się nie nudzisz.
    Fajny sposób pokazałaś na dodawanie słupków.Dzięki Ci dibra kobieto bo moje zawsze takie koslągi wychodzą.Buźka

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zczególny sentyment do motylków, więc ten startujący czy ukośny (czy nazwa ma jakieś znaczenie?) bardzo mi się podoba.

    Szalej dalej Jolu!

    OdpowiedzUsuń
  3. motylek cudnie cytrynowy,dziergaj i chwal się

    OdpowiedzUsuń
  4. Motylkiem chciałabym być,motylka za męża mieć,bo motylek tak pięknie gra ach gra ,ach gra.... itd.Cudowny>>>>>>>>>(lubię się z Tobą droczyć)a piosenki dalej zapomniałam.Na szydełkomanii są rybki i inne morskie typy.

    Urszula97.
    PS na tych blogerach mylą mi się hasła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie lubię asymetrię (kojarzy mi się z prawdziwie artystycznym postrzeganiem), dlatego Twój motylek na zakręcie szczególnie mi się podoba:))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytrynek urzekajacy!.Taka serwetka w sam raz na lato. Podziwiam tez estetyczne wykonanie. Pozdrawiam - Wiki

    OdpowiedzUsuń
  7. Motylek śliczny, chciałoby sie polecieć razem z nim. A pomysł dobierania superowy. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Buziaki od gaga 1957

    OdpowiedzUsuń
  9. całe zycie sie czlowiek uczy.zawsze dorabialam slupki nawijajac 1 raz wiecej i wkluwam sie w dolny element ostatniego slupka. motylki super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Renula- myślałam, że kto jak kto, ale ty znawca sztyk serwetkowych taką tajemnicę dodawania słupków znasz- napewno wiesz o innych tajemnicach o których ja nie mam pojęcia

    Motylek- wcale mnie nie zaskoczyłaś sentymentem do motylkow- Motylku jeden haha

    Reni, Moteczek , Wiki-dzięki za komentarz

    Urszulka- wstyd się przyznać, ale tej piosenki nie znam. Albo pochodzimy z róznych rejonów Polski co bardzo prawdopodone, albo ja jestem niedouczona co też jest bardzo prawdopodobne. Nie przejmuj się, mnie sie eż hasła już od dawna mylą. To jest wkalkulowane w ryzyko zawodowe

    Grażynko-ty sie nawet podpisywać nie musisz. Rozszyfrowałam cię po jednym wyrazie. Jakim? ostatnim- buziaki dla ciebie

    Dehajola- a ja myslałam, że wszystkie szydełkomaniaczki-komputerowniczki wiedzą o tym sposobie. Może jak jest do dodania 3 słupki to sie nie opłaca tak kombinować, ale jeśli trzeba dodać z 10 słupków to faktycznie taka metoda ma sens. Choć przyznam się, że mnie i 3 słupki opłaca sie dodać w sposób jaki pokazałam. Wolę się pomęczyć z chowaniem potem nitek, ale faktycznie słupki wychodzą prostsze. A w ogóle dzierganie to jest sport dla wytrwałych, więc musimy sie męczyć, aby osiągnąć szczyty doskonałości- haha- pozdrowienia dla mojej imienniczki

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...