4 cze 2009

82. Łączenie elementów- to takie proste.

Dedykuję Madzi
Madziu jeśli z takim uporem walczysz z chorobą z jakim chcesz nauczyć się i zrobić ponczo to jestem przekonana, że twoi bliscy mogą być o ciebie spokojni. Podziwiam ludzi pozytywnie upartych tzn. uparcie dążących do celu. Ty jesteś takim człowiekim. Czapki z głów!!
Jest to schemat kwiatka do
poncza, które robiłam według takiego wzoru




Robię 6 oczek łańcuszka-zamykam w kółko.
Robię pierwsze oczko (ono mi zastępuje pierwszy półsłupek), dalej wbijam szyd. w oczko łańcuszka, zahaczam nitkę którą mam na palcu i przeciągam przez to oczko przez które się wcześniej przebiłam. Narzucam nitkę na szyd., przeciągam przez 2 nitki- mam drugi półsłupek
.









dalej robię jeszcze 6 półsłupków. Ma ich być 8.
Inny sposób na ten rząd. Wydaje mi się, że ładniejsza obręcz wychodzi. Robię pierwsze oczko i teraz szyd. wkładam bezpośrednio w dziurę (a nie w oczko łańcuszka tam gdzie jest te 6 oczek) .




Łapię nitkę (czyli narzut), przeciągam przez dziurę, narzut, przeciągam przez dwie nitki szyd.- i tak utworzyła mi się dziurka (oczko inaczej półsłupek). Muszę mieć 8 takich dziurek czyli oczek.





Zrobiła mi się obręcz.
Robię 3 oczka łańcuszka (jest to pierwszy słupek). I w tej samej dziurce skąd wyszedł mi pierwszy słupek muszę zrobić jeszcze dwa słupki. Więc: narzut, wbijam się w oczko u podstawy, przeciągam nitkę z palca przez to wbite oczko, narzut i przeciągam przez 1 oczko, narzut i przeciągam przez dwa oczka. Sytuacja wygląda tak (to się nazywa słupek niedokończony). Mam teraz dwa słupki niedokończone.





Robię trzeci słupek niedokończony. Zrobiłam, więc teraz narzut i szydełko przez trzy oczka





Mam pierwszy pęczek z trzech słupków zaczynających się u podstawy w jednym oczku.



Teraz robię 6 oczek łańcuszka.



I następnie znów robię jeden słupek niedokończony (w drugim oczku u podstawy tzn. w tej obręczy), drugi niedokończony i trzeci niedokończony. Teraz: narzut nitki na szyd. i przeciągam przez cztery oczka. Mam drugi pęczek (płatek).




Robię teraz 10 oczek łańcuszka. I znów robię pęczek z trzech słupków. Po zrobieniu trzeciego pęczka robię 6 oczek łańcuszka itd. Jak już zrobię 8 płatków i na samym końcu 10 oczek łańcuszka, to kończę kwiatka oczkiem zamykającym (czyli łączę dziesiąte oczko łańcuszka z pierwszym płatkiem).




Zostawiam kawałek nitki, urywam nitkę. Nie robię żadnych węzełków ani supłów. Tę końcówkę nitki trzeba szyd. albo igłą wrobić w robótkę.

Teraz zaczynam robić drugiego kwiatka. Po drugim płatku robię robię 5 oczek łańcuszka. Wkładam szyd. w róg pierwszego kwiatka (tam gdzie jest 10 oczek łańcuszka).



Dalej: narzut, przeciągam szyd. przez dziurkę,






narzut, i przeciągam szyd. przez 2 oczka.





Teraz znów 5 oczek łańcuszka i mogę robić trzeci płatek. Po trzecim płatku robię 3 oczka łańcuszka,



i wkładam szyd. w dziurkę pierwszego kwiatka (tam gdzie jest 6 oczek łańcuszka), narzut, przeciągam szyd. przez dziurkę, narzut, przeciągam szyd. przez dwa oczka. Teraz znów 3 oczka łańcuszka i mogę zaczynać czwarty płatek. Po zrobieniu czwartego płatka robię 5 oczek i znów łączę z dłuższym rogiem pierwszego kwiatka. Tak więc drugi kwiatek z pierwszym jest połączony w trzech miejscach.



Dwa kwiatki połączone razem wyglądają tak:





Trzeci kwiatek łączę z drugim na tej samej zasadzie. Newraligiczny punkt na rogu łączę tak:




Ukończone trzy kwiatki wyglądają jak poniżej

Czwarty kwiatek brązowy jest łączony z wcześniejszymi w pięciu miejscach.





Nitki chowam tak jak pisałam tutaj
Takie samo ponczo robiła
Moteczek, także zamieściła instrukcję krok po kroku. Ona robiła wg orginalnego wzoru.
Całość wpisu nie jest estetyczna- przepraszam. Ale Madzi pewnie zależy na czasie. Madziu całusy, buziaki i powrotu do zdrowia ci życzę!!!
Komentarze
Gość: madzikK, chello089074232089.chello.pl
2009/06/04 18:39:06
Wielkie dzięki! Za pomoc i dobre słowo :)
-
alkakz
2009/06/04 18:53:14
bardzo dziękuję za zamieszczenie kursu, dotąd nie moglam załapać jak się łączy elementy a Twój kurs jest bardzo zrozumiały. :-)
-
jolad6
2009/06/04 19:52:54
Dziewczyny jak utkniecie to piszcie. Będę tłumaczyć jeszcze raz od konkretnego momentu " prosto, jak krowie na miedzy"- tak mawia moja koleżanka i bardzo to powiedzenie mi się podoba.
-
ren_i
2009/06/04 22:31:24
kursik pierwsza klasa ja tam uwielbiam robić z elementów,mam wtedy wrażenie że robótka przybywa błyskawicznie pozdrawiam
-
makneta
2009/06/05 11:44:21
Jola, super kursik. Może dzięki niemu i ja przestanę bać się elementów. Pozdrawiam Makneta
-
jolad6
2009/06/07 14:27:29
Reni- ja także odnoszę takie wrazenie że robótka szybciej przybywa. Makneto jesli nie bałaś się zrobiś taki fajny sweterk z koła to tym bardziej elementów sie nie bój.
-
makneta
2009/06/08 18:41:03
Jola, człowiek to jednak dziwne zwierze, boi się nieznanego, a tu okazuje się, że to nie gryzie i w dodatku jest dość proste. Jutro postaram się pokazać owoce twojego kursiku. Oglądałam też kiedyś kursik Moteczka, ale teraz jestem bardziej zdopingowana ponieważ marzy mi się sukienka w stylu Chanel, którą robią dziewczyny na Marancie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
-
mamiczu
2009/06/08 21:29:53
Świetny kursik i bardzo czytelny.Ja też wolę robić takimi kawałeczkami jak elementy,naprawdę spory kawałek robótki przybywa po dołączeniu. Tak jednym ciurkiem to trochę nudno i się dłuży :) pozdrawiam Małgosia
-
moteczek
2009/06/09 22:32:47
Jolu szacuneczek:)) Kursik czytelny zarówno w słowach, jak i obrazkach. Pozdrawiam
-
jolad6
2009/06/10 10:13:42
Makneto- tu zwierzę do zwierzęcia. Byłam, widziałam, pięknie i otymistycznie. Czyli da radę z tej instrukcji cos zrobić- cieszę się. Małgosiu- z tych samych powodów uwielbiam elementy. O wiele prościej wymodelować właściwy rozmiar. Moteczku- a to było tak. Napisała do mnie Madzia po instrukcję. Odesłałam ją do twojego bloga. A ona gadzina dalej drążyła temat. Więc co miałam zrobić. Myślę że twoje i moje instrukcje wespół razem pomogą CHCĄCYM dziewczynom, a ja takie uwielbiam. No ciebie też, nie płacz
-
moteczek
2009/06/11 01:11:34
Jolu nie płaczę, gdyż nie wyobrażam sobie innej sytuacji:)) Buźka
-
jolad6
2009/06/12 09:38:18
Moteczku rozumiemy sie jak łyse konie.... A mnie właśnie włosy wypadają, więc wszystko sie zgadza
-
gaga1957
2009/06/19 22:42:02
Wielkie brawa pani nauczycielko. Twe nauki nie ustępują brazylijkom. No to mozna brać byka za rogi. Pięknie dziękuję. Buziaki.
-
Gość: renka, 80.244.141.149
2009/06/23 08:02:21
Dzieki wielkie za wskazowki. skorzystam na pewno.
-
jolad6
2009/06/23 12:56:43
Grażynko -po twoim komentarzu moja skóra nabrała brazylijskiego odcienia Renka- cieszę się ,że mogę się na cos przydać
-
Gość: rokus, pradnik1.gemini.net.pl
2009/08/02 21:18:59
to sa kwiatki ,a kwadraty /z czterema koszmarnymi rogami/to jak sie laczy pomozcie pozdrawiam
-
jolad6
2009/08/03 09:05:39
Zasada łączenia jest taka sama przy każdym elemencie obojętne czy to kwiatek czy kwadrat czy sześcian. Jak trzymać nitkę to masz na rysunkach w tym wpisie. Ważne tylko w których miejscach łaczysz elementy, a to zależy jak ci na schemacie widać. Jesli piszesz o kwadracie to prawdopodobnie łączysz kwadrat z kwadratem w trzech miejscach: jeden róg, środek kwadratu i drugi róg- takim sposobem masz połączone dwa kwadraty. Jesli dalej cie gnebi to pisz- buźka
-
jolad6
2009/08/03 09:07:48
Acha to co wyżej to jest niby kwiatek (widzisz to co w środku), ale tak naprawdę to przecież kwadrat (patrz na brzegi)

8 komentarzy:

  1. i ja zdążyłam się nauczyć łączenia elementów
    dziękuję również
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kursik, akurat dla takiej zdolniachy jak ja, co przez pół wieku nie naumiałam się nauczyć łączenia elementów :-)
    Pozdrawiam z ogromną wdzięcznością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny -bardzo się cieszę że jakoś pomogłam

    OdpowiedzUsuń
  4. wielkie dzięki,tak krok po kroku,to lubię,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli się przydało to fajnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś wspaniała a Twoje prace piękne.Też wreszcie chciałam się nauczyć łączenia el na szydełku,no i w końcu natrafiłam na Twój blog.Objaśnienia są bardzo czytelne.Dziekuję i pozdrawiam !!!! Też JOLA

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za tak dokładny opis łączenia elementów.Właśnie Pani filmik mi to najlepiej objaśnił. Nie jestem nowicjuszką w dzierganiu,ale z łączeniem miałam problem,choć to podobno proste.Niby wiedziałam co i jak,ale nie wiedziałam które el. po kolei .....Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Jolanta P.

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...