W moim albumie na Picassa zbiór rzeczy dokonanych: Odzież-kolekcja: wiosna,lato,jesień,zima, Dom, Wiekanoc, Boże Narodzenie, Inne

3 maj 2009

78. Szydełkowa chusta „W krainie czarnych róż”



Gdybym na siłę miała się do czegoś przyczepić w tej chuście to jedynie do głębi czerni-ale nie mam siły się czepiać. Zdjęcie jest bardzo podświetlone, aby było coś widać, więc to jeszcze inna para kaloszy.






Z jednego motka wyszło mi 31 elementy. Zużyłam więc 2 motki włóczki Kocurek (zostało mi może ze 2 metry włóczki), szydełkowałam szydełkiem nr 4. Robiłam wg tego samego wzoru co czerwony szalik. Dokonałam tylko maleńkich modyfikacji oczkowych w ostatnim rzędzie.
Chustę tę już kilka razy założyłam. I powiem wam, że doskonale sprawdziła się i na żakiecie i na kurtce i na golfie. Lato się zbliża, więc myślę, że do długiej spódnicy też będzie pasować. I wtedy przeistoczę się w Cygankę z „Chaty za wsią”.
Genialne pomysły Jolki:
ZAMIAST WIĄZANIA CHUSTY
Zastosowałam ten sam myk co w
chuście czekoladowej tzn. nadziewanie dziurki na różę (i robi się zapięcie). I oczywiście robi się nadziewana jedna róża. Nie ma wtedy konieczności wiązania chusty czy spinania innym urządzeniem.

CHOWANIE NITEK W ROBÓTKACH

Tak czytam, że wiele kobietek nie lubi chować nitek w robótkach składających się z elementów. Przez przypadek zwróciłam uwagę jak chowa nitki moja mama. Okazuje się, że chowa je przy pomocy szydełka. A ja chowam przy pomocy igły. Wydaje mi się, że to lepszy sposób. Końcówkę nitki nawlekam na igłę i przewlekam w robótkę. Jak widać na poniższym zdjęciu.






Komentarze
persjanka
2009/05/03 19:48:32
piekna chusta..slicznosci....fajne fredzle....roze prezentuja sie cudni i faktycznie to zapinanie na roze moze byc bardzo przydatne...pozdrawiam ania
-
robaczek15
2009/05/03 20:12:18
Bardzo ładna ta chusta. Może w niedalekiej przyszłości też sobie jakąś sprawię. Co do chowania nitek, to też tego bardzo nie lubię, chowam je szydełkiem chociaż igłą też próbowałam. Pozdrawiam :)
-
jolad6
2009/05/03 22:42:26
Aniu- ty sie juz taka urodziłaś. Dla każdego masz dobre słowo. Robaczku-namawiam cie spraw sobie taką, ale jeszcze ładniejszą. Ja się juz do chowania nitek przyzwyczaiłam, już mi ta czynność całkiem zobojetniała. Ale pewnie jesteś jedną z nielicznych które chowają nitki przy pomocy igły. Tak z tego co zauwazyłam u innych kobietek
-
truscaveczka
2009/05/04 07:29:23
Chusta ładna bardzo - a co do zdjęć (jeśli mogę radzić) - jak już rozjaśnisz, podciągnij trochę kontrast zdjęcia a wtedy kolory będą żywne, a nadal będzie widać wzór :) Przetestowane osobiście wielokrotnie - do takich zabaw polecam program GIMP - darmowy i naprawdę porządny.
-
jolad6
2009/05/04 07:45:11
Truskaveczko- rad nigdy za dużo. Nie znam tego programu, ale oczywiście że go rozpracuje. Bardzo, bardzo ci dziekuję, że się ze mną dzielisz doświadczeniem.
-
violetta666
2009/05/04 09:15:09
śliczna jest ta chusta :))
-
urszula97
2009/05/04 15:41:58
Dzięki za rady ale tyle nitek chować,naprawdę jesteś anielsko cierpliwa.
-
mamiczu
2009/05/04 17:24:08
Chusta śliczna i nic dziwnego ,że dobrze się w niej czujesz...pozdrawiam Małgosia
-
moteczek
2009/05/04 23:37:50
No to sobie śliczną chustę na progu lata uszykowałaś:)) Czyżbyś coś więcej o pogodzie (lub "niepogodzie") wiedziała niż ja wiem? Nigdy nie chowałam niteczek przy pomocy igły wychodząc z założenia - czym narozrabiałaś, tym posprzątaj; patrząc jednak na Twój sposób robienia porządków ze zbędnymi niteczkami stwierdzam, że narozrabiać można czymś innym, a czymś innym posprzątać i zupełnie dobrze to wygląda:)) Pozdrawiam
-
eva712
2009/05/05 09:36:18
Piękna chusta,już myślę o takiej samej.Ja zawsze chowam nitki przy pomocy igły i mocno zakończam tak jak się kończy ręczne szycie,czyli rozprucie niemożliwe,gorzej jak trzeba coś poprawić.Pozdrawiam.Ewa
-
ren_i
2009/05/06 08:14:42
śliczna chusta pozdrawiam
-
jolad6
2009/05/07 13:35:08
Kobietki- piekne dzięki za miłe komentarze. Przedwczoraj załozyłam tę chuste na białą bluzkę. I mówię wam: to ma sens, fajnie sie prezentowałao. Sorry za brak skromności. Evo712- poszłaś w zakańczaniu krok dalej odemnie, ale faktycznie problem z rozpruciem potem masz wielki
-
gaga1957
2009/05/08 10:38:04
Mistrzyni elementów. Kolejna piękna "robota". Takich rzeczy nigdy za dużo. To co następne? Buziaczki.
-
jolad6
2009/05/09 10:30:53
Grażynko w kolejce...mnóstwo planów
-
ullak
2009/05/10 18:57:24
Jolu nazwa chusty super:), sama chusta oczywiście też:). Ja niteczki chowam jak i Ty, przy pomocy igły, jest dużo szybciej. Pozdrawiam, Ula
-
ullak
2009/05/11 22:08:37
Właśnie się Jolu martwię, że nic zrobić nie zdążę. Ostatnio niemal co tydzień, jak tylko jakiś wolny dzień był (najczęściej niedziela) jechałam do mamy, żeby choć chwilę razem spędzić. W następny weekend siostra bierze ślub i też czasu na dzierganie nie będzie, za to jestem szczęśliwa, ze mama będzie na tym ślubie i zobaczy moją siostrę w pięknej sukni na normalnym weselu (ja porządnego wesela nie miałam, więc chociaż u siostry). Ale teraz to już najważniejsze, żeby być razem, bo tak naprawdę, to nie wiadomo ile czasu zostało...dziękuję Jolu, ściskam cię mocno, Ula
-
jolad6
2009/05/12 10:07:57
Ulciu tak - przychodzi czas kedy muszą nam wystarczyć te "chwile". I człowieka cieszy coś na co wcześniej nawet nie zwracał uwagi (uśmiech, drobny gest od serca, dotyk dłoni). Nic więcej nie będę pisać, bo byłoby banalne- po prostu jestem z tobą. Pokaż na swoim blogu roztańczone córeczki!
-
ren_i
2009/05/21 08:52:01
zaproszenie na moim blogu do zabawy pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...