9 gru 2007

13. Serweta "choinka jasna"

Dołączyłam do grona szczęśliwych posiadaczek serwety choinkowej. Zużyłam 1 motek nici Snehurka. Ale robiłam w ciężkim stresie, że zabraknie mi nici. Brakło mi na trzy okrążenia, więc zakończyłam serwetę na tym etapie, poniweaż nie udało mi sie dokupić identycznych nici.



Schemat znajduje się tu
Kilka wskazówek, a może to wszystko jest oczywiste?
Schemat składa się z trzech części. Najpierw do 8 rzędu robi się kółko. Potem nawleka się koraliki i wrabia od razu w trakcie robienia choinek. Nie ma potrzeby późniejszego przyszywania koralików. Każdą choinkę robi sie osobno (do 24 rzędu). Od 24-28 rzędu zbiera sie wszystkie choinki "do kupy". Z tego co widać na schemacie, to robótkę kontynuuje sie na prawo, ale ja chyba jestem jakaś dziwna i przerabiałam na lewo. Wtedy dobrze sie łapie np. pierwszą choinkę z drugą. itd.
Gdy koralik ma sie znaleźć z przodu robótki, (żeby gdzieś nie uciekał do tyłu albo nie zrobiła się dziura) to sytuacja musi wyglądać następująco: oczko na szydełku, narzut, koralik, wbijamy szydełko, narzut, wbijamy szyd., zrobi się oczko, przepychamy koralik do wierzchu robótki. Trzymamy go kciukiem, narzut , przez dwie nitki, narzut , przez dwie nitki.
Gdy koral ma sie znaleźć z tyłu za robótką to: oczko na szydełku, koral, narzut, wbicie i dalej normalnie jak słupek.
Efekt jest taki



Już w trakcie robienia serwety udało mi sie zachęcić trzy osoby do zrobienia takiej samej. Może ktoś jeszcze dołączy?

Komentarze
eva712
2007/12/10 19:27:14
Świetny pomysł .Muszę też zrobić taką serwetkę,dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam.Ewa
-
eve-jank
2007/12/14 16:59:36
Śliczna serwetka-pozdrawiam
-
hedonia
2007/12/15 19:52:44
Serwetka nawet ładna, ale jaki sens ją powielać? Za nic! :)
-
jolad6
2007/12/16 19:49:23
Chętnie zobaczyłabym w jakich ty niepowielonych ciuchach chodzisz. Zobaczyłabym też chętnie zrobione przez ciebie niepowielone rzeczy, może podasz adres bloga swojego? pozdrawiam
-
urszula97
2007/12/22 19:58:26
Witaj koleżanko,cóż to za nieprzyjemna poprzedniczka tak komentuje,jak ma tak pisać to niech wcale nie pisze,ale ludzie są dziwni,przecież my wszyscy powielamy.Sorki,nie przyszłam na krytykę ale chwalić Twoje cudeńka.Ja choinkową serwetkę zrobię w przyszłym roku.Zrobiłam trochę innych,które też mi sie podobają.Gwiazdki tez masz piękne.A z drugiej strony to miłe,że pokazujesz i udostępniasz wzorki i dzięki Ci za to.
-
jolad6
2007/12/22 22:44:02
Ja się konstruktywnej krytyki nie boję. Absolutnie nie miałabym za złe, gdyby mi ktoś zarzucił niestaranność wykonania czy nieodpowiednie zestawienie kolorów na przykład. Wyciągnełabym wniosek, że ktoś chce mi doradzić jak najlepiej.Ale zarzucenie,że coś wogóle robię, a nie siedzę bezczynnie to dla mnie

2 komentarze:

  1. Wreszcie wiem jak się robi choineczkę serwetkową...
    Bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam - Kazimiera

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaziu- nie wiedziaaaałaś? haha
    pozdrawiam
    jolad6

    OdpowiedzUsuń

U mnie słowo droższe pieniędzy----dziękuję za wszystkie rady i opinie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...